Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Osobní doprava

Úvod

V následujících dvaceti letech lze předpokládat, že se objem především tranzitní dopravy zvětší. To ovšem není při zachování dnešních podmínek možné a tvrdě to narazí na následující body: kapacita dopravních systémů, ekologie a financování.

Růst objemu dopravy byl doposud úzce spojován s hospodářským růstem. Více výroby znamená více přepravy zboží, větší mobilitu, větší počet cest do zaměstnání. Vyšší životní úroveň totiž vede k většímu počtu cest.

Výroba a cesty ve volném čase nezůstanou v budoucnu tak úzce spojeny s růstem výrobních výkonů a bohatství. Přesto však je nutné počítat v následujících desetiletích s pomalým zvyšováním objemů nejen osobní dopravy – zejména v nových demokratických zemích střední a východní Evropy v souvislosti s rozvojem hospodářství. Objem dopravy se bude podle všech prognóz ve střední Evropě každoročně zvyšovat o 2-4 procenta, v třicetiletém horizontu to znamená zdvojnásobení až ztrojnásobení (viz Prognostický scénář 1995, Max Herry, Rakouský spolkový dopravní plán).

Tento růst je s dnešním stavem technického zázemí dopravy nedosažitelný. Nejen v této části Evropy by brzy došlo z důvodu hospodářské rozvoje k dramatickým problémům, jako například kongesce na silnicích, problémy s propustností u kolejové dopravy, četnější dopravní nehody a škody na životním prostředí. Největší problémy by způsobovala tranzitní doprava.

Žádné komentáře:

Okomentovat