Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

1.2 Hromadná a individuální doprava u nás

Pokud bychom se měli obecně zaměřit na státy střední a východní Evropy, lze uvést některé shodné rysy změn v dopravní politice a dopravních oborech v těchto státech:

- snaha o dosažení světové úrovně u technologie v dopravě,

- nutnost čelit nepříznivým následkům dopravního procesu na životní prostředí,

- privatizace i v dopravě; snižování role státu na minimální nutnou míru,

- snižování sociálních následků méně dotovaného jízdného,

- snaha o udržení racionální dělby výkonů v dopravě a přepravě,

- snaha o udržení vazby jednotlivých druhů dopravy,

- zaostávání harmonizace podmínek pro provozování dopravy podle evropské legislativy.

V následujících dvou kapitolách je s využitím orientačních hodnot analyzována situace jednak v Československu a jednak v České republice po rozdělení federace.

1.2.1 Změny vybraných ukazatelů osobní dopravy v Československu do roku 1990

Při analýze vývojových trendů ve veřejné a individuální osobní dopravě u nás do roku 1990 je důležité si všimnout především následujících ukazatelů, které jsou uvedeny v níže uvedených tabulkách:

A) počet přepravených osob,

B) přepravní výkon,

C) hybnost obyvatelstva,

D) dynamická hybnost obyvatelstva,

E) stupeň motorizace.

Žádné komentáře:

Okomentovat