Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

SWOT analýza

SWOT analýza je ustáleným termínem pro celkovou analýzu vnějších a vnitřních činitelů firmy. Jejím účelem je posoudit vnitřní předpoklady k uskutečnění určitého podnikatelského záměru a současně podrobit rozboru i vnější příležitosti a omezení diktovaná trhem.
Firma vychází z toho, že SWOT analýza je kombinací SW a OT analýzy.


· OT analýza ( příležitostí a rizik )
- OT analýza umožňuje rozlišit atraktivní příležitosti, které mohou firmě přinést výhody.
- Nabádá k zamyšlení nad problémy, se kterými bude firma zápasit.
- Příležitosti by měly být posuzovány z hlediska jejich atraktivnosti a pravděpodobnosti úspěchu.
- Rizika by měli být posuzovány z hlediska vážnosti a pravděpodobnosti nastání rizikové události.

· SW analýza ( silných a slabých stránek )
- Při hodnocení silných a slabých stránek je potřebné každý faktor odstupňovat podle důležitosti :
: rozhodující silná stránka,
: marginální silná stránka,
: neutrální faktor,
: rozhodující slabá stránka,
: marginální slabá stránka
: a podle intenzity jeho vlivu výkonu (vysoký, střední, nízký)
- SW analýzou se rozumí rozbor interního mikroprostředí, tj. přesné vymezení slabých a silných míst firmy.
- Vychází z předpokladu, že organizace dosáhne strategického úspěchu maximalizací předností příležitostí a minimalizací nedostatků a hrozeb.
- Je lepší, aby byla prováděna periodicky, aby manažery mohla informovat o tom, které interní nebo externí oblasti nabyly nebo naopak ztratily na významu vzhledem k podnikovým činnostem.
- Vede ke zlepšení výkonnosti organizace.
V kategorii příležitostí jsou:[1]
1. identifikace oblastí trhu, které jsou zdrojem budoucího zisku,
2. expertní odhad jejich potenciálu a jeho změny,
3. expertní odhad pravděpodobnosti dosažení úspěchu,

V kategorii rizik jsou:[2]
1. identifikace segmentů trhu, ve kterých jsme ohroženi ztrátou z jakéhokoliv důvodu
2. expertní odhad velikosti této ztráty
3. expertní odhad pravděpodobnosti této ztrát.

SWOT analýza obecně:
Základní faktory ovlivňující:
Silné stránky podniku:
speciální marketingové analýzy
exkluzivní přístup k informačním zdrojům
nové inovativní produkty a služby
umístění podniku
nákladová výhoda
jedinečné know-how
kvalitní procesy a postupy
nové technologie
silná značka a reputace
patenty

Slabé stránky podniku:
špatná marketingová strategie
umístění podnikání
konkurence má lepší přístup k distribučním kanálům
špatná kvalita produktů a služeb (v závislosti na konkurenci)
slabá reputace a značka
vysoké náklady a nízká produktivita


Příležitosti:
rozvoj a využití nových trhů (internet, atd.)
strategické aliance, strategické partnerství
oslovení nových zákaznických segmentů
nové mezinárodní obchody
odstranění mezinárodních obchodních bariér


Hrozby:
nová konkurence na trhu
cenová válka
stávající konkurent přichází na trh s inovativním řešením, produktem nebo službou
regulace trhu
zvýšení tržních bariér
zavedení zdanění na Vaše produkty nebo služby


Podporujeme:

Kosmetika a líčení Brno

Lepení, barvení a prodlužování řas

Love Moon - aniontová intimní hygiena pro ženy

Dětské pleny

Trvalá epilace Brno

Neinvazivní liposukce

Omlazení obličeje

Léky, vitamíny, kosmetika, zdravá výživa

Zdravotní matrace

Žádné komentáře:

Okomentovat