Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Konkurence v tržním prostředí

V různých odvětvích výroby existují různé stupně konkurence mezi firmami v závislosti na tom, zda jednotlivé firmy mohou či nemohou působit na fungování trhu statku. Rozlišujeme dvě základní formy konkurenčního prostředí.: dokonalou a nedokonalou konkurenci.
Dokonalá konkurence je charakterizována vysokým stupněm konkurenčnosti prostředí, v němž žádná z firem nemůže změnami své nabídky a změnami své poptávky po výrobních faktorech působit na utváření tržní ceny statku a tržní ceny používaných faktorů.
Nedokonalá konkurence je charakterizována takovým konkurenčním prostředím, v němž každá z firem či nějaké firmy mohou změnami své nabídky působit na změny tržní ceny statku a změnami své poptávky po výrobních faktorech na změny jejích tržních cen.




1.2.1 Poznávání konkurence
Firma musí vědět:[1]
1. hlavní konkurenty
2. jejich strategii
3. jejich cíle
4. jejich přednosti a slabiny
5. jejich pravděpodobná reakce

1.2.2 Identifikace konkurentů
Podle nahraditelnosti výrobků:[2]
1. kdo nabízí obdobné výrobky za obdobné ceny
2. kdo nabízí obdobné výrobky
3. kdo nabízí výrobky, které vykonávají obdobnou službu
4. kdo nabízí cokoliv, kde útočí na zákazníkovy peníze

1.2.3. Otázky pro identifikaci konkurence[3]
1. Kdo je naším konkurentem?
2. Jaká je strategie konkurence?
3. Jaké jsou cíle konkurence?
4. Jaké jsou silné a slabé stránky konkurence?
5. Jak je standardní reakce konkurence na ohrožení?

1.2.4 SWOT analýza
· S = přednosti – silné stránky ( Strength ),
· W = nedostatky ( Weaknesses ),
· O = příležitosti ( Oportunity ),
· T = hrozby ( Threat ).


Podporujeme:

Kosmetika a líčení Brno

Lepení, barvení a prodlužování řas

Love Moon - aniontová intimní hygiena pro ženy

Dětské pleny

Trvalá epilace Brno

Neinvazivní liposukce

Omlazení obličeje

Léky, vitamíny, kosmetika, zdravá výživa

Zdravotní matrace

Žádné komentáře:

Okomentovat