Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

3.2.1. K pojmu činnost v psychologii

Základními druhy lidských činností jsou hra, učební činnost, práce a činnosti ve volném čase.

Hry zpravidla nesledují žádný určitý účel.Obsahem hry je radost z činnosti, z toho, že si hraju.Dítě se učí zvládat různé dovednosti, získávat informace o svém materiálním, přírodním i lidském prostředí.

Učební činnosti provázejí člověka po celý život.Učení znamená osvojování vědomostí a zpracování informací.Lidské učení představuje získávání zkušeností a utváření jedince v průběhu jeho života.

Práci chápeme jako činnost specificky lidskou s významem pro jedince, malou sociální skupinu i celou společnost, uspokojuje potřeby jedince, přispíva k dosahování společných cílů.Je spojena s problémem volby povolání.Práce je předmětem zkoumání nejen psychologie, ale i dalších společenských věd.

Volný čas člověka je naplněn řadou nejrůznějších činností, které mají funkci relaxační, zábavnou či spojenou s dalším rozvojem osobnosti.Zájmové činnosti patří mezi činnosti silně motivované, které mohou klást i vyšší nároky na vlastní realizaci - sport.Mohou se stát východiskem pro profesionální vývoj.

3.2.2. Co potřebujeme vědět o učení.

Víte, že se učí i zvířata?Učení je zkrátka neobyčejně zajímavá a složitá činnost, zahrnující mnoho zajímavých aspektů.

Životní úloha lidského učení je v aktivním vyrovnávání se s přírodním a zejména společenským prostředím, v získávání předpokladů, pro plný, aktivní a tvořivý život.

Žádné komentáře:

Okomentovat