Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Úkol maloobchodu

– Jeho hlavním úkolem je tudíž uspokojení poptávky obyvatelstva po zboží. Tato činnost

se uskutečňuje v maloobchodních jednotkách. Základní maloobchodní jednotkou je prodejna. Ve velkoobchodě i maloobchodě se uskutečňují tyto hlavní skupiny činností:

1) Nákup zboží

2) Udržování přiměřených zásob zboží

3) Prodej zboží

4) Průzkum trhu


Zásady obchodní činnosti

K zásadám úspěšného obchodního podnikání patří:

1) Zásada služby – Obchod nevznikl, aby sloužil obchodníkovi, ale je službou lidem. Jeho smysl a

lidské poslání spočívá v hledání cest, jak pomoci svému zákazníkovi k dobrému a

levnému zboží.

2) Zásada poctivosti – Obchod není živ ze šizení zákazníků, ale odměny za poskytovanou službu. Tuto

odměnu představuje rozdíl v ceně, za kterou jednotku zboží kupuje a prodává.

3) Zásada růstu – Každý obchodník by se měl snažit svou činnost rozšiřovat jednak na další území (tj.

získávat další zákazníky). Jednak na poskytování dalších služeb. Z toho vyplívá, že

dosažený zisk by měl především znovu vkládat do rozvoje své obchodní základny.


Příkladem dodržování uvedených zásad je u nás tradičně firma BAŤA, která si postupně budovala i svou obchodní síť. Její prodejny nebyly nijak přepychové, aly vyznačovaly se čistotou, přehledným uložením poměrně levného zboží, ochotou a čestností prodavačů. Firma velmi rychle rozšiřovala své prodejny i do zahraničí.

Žádné komentáře:

Okomentovat