Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Běžné prodejny

– jsou to prodejny potravinářské i nepotravinářské nabízející souborný nákup zboží. Jejich
prodejní plocha může být od 30 – 2500 m2 . Jsou umisťovány v přízemí a v prvním patře
obytných budov. Podle šířky a hloubky nabízeného sortimentem se člení na:
Plnosortimentní jednotky – prodejna potravin
Smíšené jednotky – jejich sortiment zahrnuje jak potraviny tak i nepotraviny, je široký,ale mělký.

Specializované prodejny – např. prodejna sklo – porcelán. Sortiment je široký a hluboký.
Úzce specializované prodejny – jsou to prodejny s poměrně úzkým, ale hlubokým záběrem sortimentu. Podobně jako specializované prodejny jsou umisťovány do městského centra. Příkladem mohou být prodejny se zbožím investičního charakteru, které si zákazník kupuje jednou za život. Případně kombinované jednotky

V současné době se u nás rozvíjí tzv. diskontně orientované jednotky. Jsou to supermarkety, hypermarkety a diskontní prodejny. Mají některé společné znaky. Především to jsou nízké provozní náklady, protože prodej je uskutečňován na velkých plochách s použitím mechanizace. Rozsah služeb je omezen. Prodej je zaměřen na zboží s rychlou obrátkou.

Žádné komentáře:

Okomentovat