Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

TECHNIKY ZAMĚŘENÉ NA ORGANIZACI JAKO CELEK

TECHNIKY ZAMĚŘENÉ NA ORGANIZACI JAKO CELEK
a) Štíhlé řízení (lean management)
- nejpružněji reagovat na požadavky zákazníka (snižování cen, nabízet žádané výrobky…. Eliminace procesů, které nepřidávají hodnotu (snižování času a nákladů) = zeštíhlení výroby. Snižování zásob = „just in time“, restrukturalizace lidských zdrojů – propouštět či rekvalifikovat, snižování administrativy

b) stálé zlepšování (continuous improvement)

c) benchmarking – technika zlepšování by se zaměřovala na růst kvality výrobků a služeb, snižování času výroby a růst produktivity práce.
 INTERNÍ – srovnávání vnitropodnikových jednotek – vyrovnat rozdíly k lepšímu
 EXTERNÍ – srovnání organizace s jinou, která vyrábí podobné výrobky – dosáhnout špičkovou výkonnost
 FUNKČNÍ – srovnání firmy s firmou z jiného odvětví – zjistit a použít moderní metody řízení, které jsou úspěšné u jiné firmy
 PERSONÁLNÍ – srovnání firmy s firmou z hlediska pracovníků – srovnání nákladů na pracovníky, kvalifikace, věku, délky zaměstnanosti, fluktuace…

d) reengeneering
- zásadní přehodnocení a radikální rekonstrukce podnikových procesů za účelem dramatického snížení procesů (zkrácení času od objednávky po dodání výrobku) – VW 90-120 dnů, zlepšení podnikové výkonnosti

3 typy firem:
1. firmy v krizi – narazily na zeď
2. firmy, které zatím nemají potíže, ale blíží se krize – zeď v dohledu
3. úspěšné firmy – staví zeď,…

Radikalizace spočívá v:
 spojování pracovních operací, týmové práci
 vykonávání operací na vhodném místě
 minimalizací kontrolních činností

Žádné komentáře:

Okomentovat