Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Meziválečné avantgardní scény:

1)Osvobozené divadlo herecké divadlo Jířího Voskovce a Jana Wericha-velice si rozuměli a vzájemně se doplňovali, předscény-forbíny, publikum je mě,o nevelké oblibě,

snaha o vymícení statičnosti

-Jaroslav Ježek hudebník ,který doplnil hry V a W po hudební stránce, mimořádný talente klasik , jazz, improvizace

hry:směr revue, kabaret a šanson hry byly velmi nápadité, éterizují politický karierismus, posupně přecházejí hry do oblasti politické satiry

Vest pocket revue, Caesar



2) D34 –režisérská osobnost E.F Burian-realistické divadlo, prvky realistické vtažení diváka do děje, cílem je odpoutání diváka od reality

-nový hravý herecký voyce band, recitátoři

-hraje také ale klasiky sv. dramatu

více viz. sešit a papíry

znát 1-2 drama RUR, Měsíc nad řekou


Drama a divadlo 1945-1948

-ztráta smrt bří Čapků, Vladislava Vančury a herců Karla Hašlerka

-návrat z koncentračních táborů E.F.Burian J.Skupa, z USA přijíždí V a W+ Hugo Haas

-divadelní život dynamický a dramatický střetávají se různé koncepce, programy, osobnosti, --divadelní život po tlakem politickým tápání a hledání (Burian, Honzl, Frenka)

-snaha naplnit jeviště hlavně z hlediska komerčního - ideová náplň divadla

-návrat k meziválečné avantgardě poetické, syntetického(Burian, Déčko, obnovuje inscenace z r.1941 Krysař

-Déčko zahájilo svoji poválečnou činnost provedením Jobovy noci(Hrubín)

-původní tvorba málo

Žádné komentáře:

Okomentovat