Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Dotazník

Osobitné využitie má v diagnostike a autodiagnostike učiteľky materskej školy ako aj v pedagogickej evalvácii. Hoci v tomto prípade nie je predmetom diagnostikovania dieťa, nemožno túto významnú sféru diagnostikovania v praxi predškolských zariadení nespomenúť.
Dotazník, ktorý sa využíva v praxi materskej školy je zvyčajne sformulovaný s jasne sledovaným zámerom a mal by dodržiavať niekoľko princípov:
 rozumný rozsah
 zrozumiteľnosť kladených otázok
 možnosť voľnej výpovede popri výbere z určených možností
 takt pri prenikaní do súkromia rodiny
 spoločenský bontón (teda aj pri písomnej forme komunikácie neslobodno zabúdať na zdvorilostné formulácie, ktorý niekedy ovplyvnia ochotu opytovaného odpovedať.
Hoci je dotazník bežným pedagogickým diagnostickým nástrojom, často sa práve v súvislosti s teóriou pedagogickej diagnostiky v predškolskej edukácii naň neprávom zabúda, hoci v praxi je bežnou súčasťou zisťovania, evidencie, registrácie a evalvácie.

Žádné komentáře:

Okomentovat