Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Teória výchovy mimo vyučovania

Komponenty cieľa
Správny cieľ má mať tieto komponenty:
 jasnosť požadovaného výkonu vychovávaného
 stanovenie normy výkonu
 podmienky výkonu – bližšie určené spôsoby riešenia

Dôležité je dbať na:
 konkrétnosť
 primeranosť (veku)
 konzistentnosť – vo väzbe k ostatnej sústave výchovných cieľov
 kontrolovateľnosť

Všeobecné ciele výchovy spočívajú v systematickom rozvíjaní:
 kognitivizácie
 emocionalizácie
 motivácie
 socializácie
 autoregulácie
 kreativizácie
(t.j. KEMSAK)

Výchova je bipolárnym procesom – t.j. na výchove sa podieľa aj žiak aj učiteľ = dvaja
Je to vzájomné pôsobenie. Je nutná spolupráca, vzájomné obohacovanie, vplyv......

Žádné komentáře:

Okomentovat