PRACOVNÁ ČINNOSŤ
členíme:
sebaobslužné činnosti
žiacke služby
pracovné činnosti na úprave okolia
pracovné činnosti v prospech širšieho okolia
sebaobslužné činnosti – v oblasti osobnej hygieny (umývanie rúk, stravovanie....) obliekania (správne obliekanie, voľba oblečenia, čistota), čistoty a poriadku v blízkom okolí, v oblasti dodržiavania noriem správania (pozdraviť...)
žiacke služby – služba v jedálni, pri vchode do zariadenia, pri hodnotení čistoty, vo výchovnej skupine
úprava okolia – mala by byť zásada dobrovoľnosti, správna motivácia, aby chápali zmysel činnosti
širšie okolie – starostlivosť o kvety, zvieratá – taktiež zásada dobrovoľnosti
Vonkajšie faktory výchovného procesu
sociálne prostredie- rodina, škola, mimoškolské organizácie
prírodné prostredie – podmienené aj neustálymi zásahmi človeka do prírody
kultúrne prostredie – hmotné a nehmotné výsledky ľudskej aktivity (pamiatky, tradície)
iné činitele – geografické a demografické podmienky (hustota obyvateľstva), ekonomické prostredie (financie)
Vnútorné faktory výchovného procesu
Charakterizujeme na základe členenia osobnosti na:
1. rozumovú – faktormi sú inteligencia – rôzne druhy (lingvistická, hudobná, sociálna...)
2. citovú – patrí tu temperament
3. vegetatívna – patrí tu genotyp – súbor dispozícií, dedičnosť
Žádné komentáře:
Okomentovat