Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Formy

Formy
 hromadné zamestnania – besedy, prednášky, hromadné návštevy filmov, exkurzie, výlety...... (nie skupina, celá hromada) – podnecovať aktívnu účasť detí
 skupinové zamestnania – práca v záujmových krúžkoch, športových a turistických družstvách, oddieloch, tanečné, spevácke súbory....
 individuálna činnosť žiakov – je pre tých, ktorí majú vyhranené záujmy o určitú oblasť – napr. astrologický krúžok, nadané a talentované deti

iné členenie:
 receptívne – účastníci sú len pasívnymi pozorovateľmi
 aktívne – účastníci sa aktívne zapájajú
Prostriedky
patria tu predmety a činnosti, ktoré pomáhajú naplniť cieľ
 rôzne druhy činnosti – hra, práca, záujmová činnosť
 domový poriadok, režim dňa, vyhlášky
 rôzne predmety – knihy, obrazy, náradie
 rôzne druhy pochvál, odmien, trestov....
 prírodné a sociálne prostredie
 materiálno-technické zariadenie – klubovne, herne, študovne, ihriská..

(pozn. prostriedok=všetko, čo pomáha dosiahnuť cieľ a zefektívniť výchovno-vzdelávací proces; metóda=spôsob, cesta ako dosiahnuť cieľ)

Osobnosť vychovávateľa
1. osobnostné požiadavky
a. charakterovo-vôľové – spravodlivosť, bez protekcie, čestnosť, pravdovravnosť, úprimnosť
b. spoločensko-povahové – priateľský neformálny prístup, schopnosť komunikovať, pochopiť, empatia
c. citovo-temperamentné – optimista, zdravý zmysel pre humor, trpezlivosť a citová vyrovnanosť
d. pracovné – vedieť zorganizovať svoju prácu, vytrvalosť, tvorivosť
2. pedagogicko-psychologické požiadavky
a. pedagogické vzdelanie
b. psychologické požiadavky – empatia, úprimnosť, vrúcnosť
3. odborne – metodické požiadavky – vychovávateľ by mal byť odborne pripravený pre určitú oblasť záujmovej činnosti

Žádné komentáře:

Okomentovat