Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

Teória výchovy mimo vyučovania

Teória výchovy mimo vyučovania
Funkcie cieľov výchovy
 orientačná – spočíva v správnej orientácii vychovávateľa aj vychovávaného
 anticipačná – aby sme vedeli predpokladať výchovno-vzdelávacie výsledky
 motivačná – prispieva k rozvoju aktivity a samostatnosti
 stimulačná
 realizačná
 regulačná – zhodnocujem, či idem správnym smerom

Ciele výchovy podľa činností
 odpočinkové a rekreačné činnosti – cieľom je regenerácia psychických a fyzických síl
 vzdelávacie činnosti (príprava na vyučovanie) – cieľom je samostatnosť v učení, rozvoj sebavzdelávania
 záujmové činnosti – cieľom je pozitívny návyk využívania voľného času
 pracovné činnosti – cieľom je podporovať kladný vzťah k práci, osvojiť si zručnosti a sebaobslužné práce; v rámci týchto činností sa realizujú aj jednotlivé obsahové súčasti výchovy

Obsahové súčasti výchovy
1. rozumová výchova
2. pracovná a technická výchova
3. ekonomická výchova
4. telesná výchova a výchova k zdraviu
5. ekologická výchova
6. mravná výchova
7. náboženská výchova
8. právna výchova
9. estetická výchova

Výchova mimo vyučovania sa stáva integrálnou súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu, t.j. participuje (spolupodieľa sa) na celom edukačnom systéme.

Žádné komentáře:

Okomentovat