5 základních manažerských funkcí:
- plánování
- implementace
- organizování
- kontrola
- rozhodování
Řízení by mělo propojovat útvary a pracovníky ve firmě vertikálně (ve směru nadřízenosti a podřízenosti) a horizontálně (na stejném stupni řízení).
Rozhodování -> Plánování -> Organizování -> Implementace (provedení) - > Kontrola
Postavení manažera v organizaci
Vlastník – manažer – zaměstnanec
manažer je specifickým zaměstnancem jak výší platu, tak i pravomocemi a odpovědností
Klasický pohled na chápání úlohy vlastníků, manažerů a zaměstnanců předpokládá následující zaměření činnosti:
vlastníci
- rozhodování a schvalování strategických záměrů organizace, dohled nad činností manažerů, zvláště pak nad plněním strategických záměrů, sledování výkonnosti organizace
manažeři
- mají dominantní postavení v řízení organizace, připravují koncepce rozvoje organizace, řídí běžnou provozní činnost, zabezpečují její finanční zdraví
zaměstnanci
- realizují stanovené úkoly, poskytují příslušné informace a další podklady nutné pro řízení
Žádné komentáře:
Okomentovat