7. Realizace zvolené varianty
- v této etapě jde o fyzickou realizaci (implementaci) zvoleného řešení (např. vybudování nové výrobní linky, zavedení nového organizačního uspořádání)
- nekvalitní realizace může zcela znehodnotit přínosy zvolené varianty, na druhé straně však sebelepší realizace nemůže odstranit chyby a nedostatky provázející předchozí etapy, které vedly k volbě nevhodné a špatně zpracované varianty
- kvalitu realizace může do značné míry ovlivnit aktivita a angažovanost realizátorů, resp. subjektů (např. podřízených) ¨
- jestliže se se zvoleným řešením neztotožní a nebudou je podporovat, může to mít značně negativní vliv na výsledky realizace proto je důležitá komunikace zaměřená na vytváření příznivého klimatu z hlediska přijetí zvoleného řešení členy organizace
8. Kontrola výsledků
- stanovení odchylek skutečně dosažených výsledků realizace vzhledem k stanoveným cílům
- v případě existence významnějších odchylek je třeba připravit a realizovat určitá nápravná (korekční) opatření
- kontrola může také prokázat nereálnost stanovených cílů a v tomto případě je pak tyto cíle korigovat
- podceňování kontroly nebo její neexistence znamená, že se vzdáváme významného nástroje posuzování dosažených výsledků rozhodování s negativními důsledky pro efektivnost a výkonnost firmy
Chyby v rozhodování
o necitlivost vůči problémům – dáno složitostí
o učinění rozhodnutí bez diagnózy cílů
o favorizace řešení – v top managementu
o snaha opírat se o známá řešení
o odkládání rozhodnutí
o přenesení rozhodnutí na jiné
o vyčkávání na rozhodnutí jiných
o zaměření na snadné problémy a opomíjení složitých
o obava z náročnosti
o neochota brát na sebe riziko
Žádné komentáře:
Okomentovat