Vývoj dítěte v předškolním věku - 2. část
- řeč: více monologická než diaogická - egocentrická řeč, vývoj je závislý na stimulaci, pod-porován hrou
- kresba: způsob dětské řeči, 4-7 let - období schématického (lineárního) náčrtu,
- vrcholí dětská fantazie, konfabulace (vymýšlení), animismus (oživování), magické myšlení
- pohádky jsou velmi oblíbené
- dotváří se sebepojetí a osobní identita, dítě si uvědomuje sebe sama, má elementární svě-domí, pocity viny - citlivost na pochvalu a uznání od rodičů
- formování charakteru a povahových vlastností, senzitivní období pro vytváření základů charakteru a osobnosti
- kolem 4. roku: vývojová emancipace – odpoutávání dítěte od matky, zájem se přesouvá na otce a vrstevníky
- výchovné problémy, poruchy řeči, enuréza, koktavost, úzkostné stavy, noční děs
Žádné komentáře:
Okomentovat