Školní věk a jeho základní charakteristiky
ŠKOLNÍ selhávání:
a. absolutní školní neúspěšnost
- nedostatečně rozvinuté intelektové schopnosti
b. relativní školní neúspěšnost
- mimointelektové příčiny, dočasně snížená motivace, krizová, stresová situace
FAKTORY:
I. SOCIÁLNĚ psycholog.faktory šk. neúspěšnosti:
- závady a nedostatky v rodinném či školním prostředí
- vliv má bytová situace
- socioprofesní zařazení rodičů
- kulturní úroveň rodiny
- jazyková kultura
II. BIOLOGICKÉ faktory
- záchvatovitá onemocnění – epi
- řečové vady
- smyslové vady
III. INTRAPSYCHICKÉ příčiny
- záporný vztah žáka k učení, k učiteli
- vše závisí na postoji žáka,
- intelekt. pasivita=nejsou motivováni k využívání své mentální kapacity
Žádné komentáře:
Okomentovat