1993 | 1994 | 1995 | 1996 | 1997 | 1998 | 1999 | 2000 | |
Doprava | (prog.) | |||||||
Letecká | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,2 | 0,2 | 0,3 |
Železniční | 8,1 | 7,6 | 7,6 | 7,4 | 7,0 | 6,6 | 6,6 | 7 |
Autobusová | 40,4 | 36,4 | 33,6 | 32,6 | 31,6 | 30,1 | 29,0 | 29 |
Individuální | 51,4 | 55,9 | 58,7 | 59,9 | 61,3 | 63,1 | 64,2 | 64 |
Tab. 1.7: Procentuální podíl přepravených osob v České republice
ad B) přepravní výkon
Z obou tabulek jsou patrné vývojové trendy u jednotlivých druhů doprav. Zatímco u letecké (mírný nárůst), individuální (rovnoměrný nárůst) a železniční (mírný pokles, prognóza z počátku roku 1999 předpokládá v roce 2000 nárůst) dopravy nedochází k výraznějším výkyvům, za pozornost stojí prudký pokles po roce 1994 u autobusové dopravy, který byl způsoben především skokovým nárůstem ceny jízdného. Trendový vývoj, i když negativní z pohledu vlivu individuální dopravy na životní prostředí, se v následujících letech pravděpodobně nezmění.
Žádné komentáře:
Okomentovat