Pokud bychom se měli obecně zaměřit na státy střední a východní Evropy, lze uvést některé shodné rysy změn v dopravní politice a dopravních oborech v těchto státech:
- snaha o dosažení světové úrovně u technologie v dopravě,
- nutnost čelit nepříznivým následkům dopravního procesu na životní prostředí,
- privatizace i v dopravě; snižování role státu na minimální nutnou míru,
- snižování sociálních následků méně dotovaného jízdného,
- snaha o udržení racionální dělby výkonů v dopravě a přepravě,
- snaha o udržení vazby jednotlivých druhů dopravy,
- zaostávání harmonizace podmínek pro provozování dopravy podle evropské legislativy.
V následujících dvou kapitolách je s využitím orientačních hodnot analyzována situace jednak v Československu a jednak v České republice po rozdělení federace.
1.2.1 Změny vybraných ukazatelů osobní dopravy v Československu do roku 1990
Při analýze vývojových trendů ve veřejné a individuální osobní dopravě u nás do roku 1990 je důležité si všimnout především následujících ukazatelů, které jsou uvedeny v níže uvedených tabulkách:
A) počet přepravených osob,
B) přepravní výkon,
C) hybnost obyvatelstva,
D) dynamická hybnost obyvatelstva,
E) stupeň motorizace.
Žádné komentáře:
Okomentovat