1)Učení poznatkům z jednotlivých vědních oborů či oblastí praxe, osvojování vědomostí a informací.
2)Senzomotorické učení(smyslově-pohybové), které rozvíjí názorné poznávání a pohybové stránky činností, senzomotorické dovednosti.
3)Učení intelektovým činnostem - jde o učení se metodám řešení problémů, rozvíjí myšlenkové procesy a intelektové schopnosti i dovednosti.
4)Sociální učení, jímž se člověk učí žít mezi lidmi, začlenit se do lidské společnosti.
S tím souvisejí i výsledky lidského učení, jimiž jsou:
· vědomosti
· dovednosti - senzomotorické, intelektové, sociální
· návyky
Jednotlivé druhy učení a jejich výsledky jsou vzájemně propojené.Výsledky učení závisejí na postupu při učení - metodě učení, výsledcích učení předchozího, na motivaci, přítomném stavu jedince, na jeho rysech a vlastnostech, a zároveň souvisejí s vnějšími podmínkami učení.
Chyby v učení souvisejí s postupným procesem osvojování vědomostí a dovedností.
Žádné komentáře:
Okomentovat