2) Ubytovací zařízení- rozdělujeme na vnitřní a vnější
Vnější- rozdělujeme podle typu ubytovacích služeb a dělíme je na kategorie
b) hotel b) hotel GARNI c) motel d) botel d) rotel e) studia f) studenské koleje g) bungalov h) soukromá chata, vila ch) kempy, obytné přívěsy i) stanové tábory j) penziony.
Dále dělíme dle vybavení rozsahu a úrovně poskytovaných služeb a zařazujeme je do tříd. Třídy se označují hvězdičkami.Toto označení je mezinárodní.
Vnitřní -Ubytovací část- se dělí na lůžkovou část a recepční část (recepce, směnárna, hotelová
vrátnice, rezervační část, sekretářské služby)
Služby: 1) etážová služba- denní výměna veškerého prádla a hyg. Potřeb, denní úklid pokoje a rozestýlání před spaním.
Další služby- internet, počítač, tlumočnické zařízení, promítací technika, kopírování, parkování,bazén výběr pokoje, pořádání v apartmánu malé slavnostní akce (zajišťují a obsluhují etážoví číšníci)
29. Základní administrativa hotelu (recepce, rezervační oddělení)
Domovní kniha- Zapisují se do ní údaje o hostovi ( R.Č., adresa, počet nocí). Tato kniha slouží jako podklad kontrolním úřadům a policii.
Denní list- Jsou barevně odděleni hosté a) ubytováni b) kteří odjíždí c) kteří nastupují.
Pokladní denník- Podklad pro sledování hotovosti na recepci.
Kniha buzení- Je vedená přes počítač, budí se automaticky.
Rezervační kniha objednávek 1 )- V této knize jsou zařazeny objednávky za sebou jak byly obdrženy.
Rezervační kniha objednávek 2 )- V této knize jsou objednávky seřazeny dle skutečných dat nástupu na ubytování.
Pokladní deník- Podklad pro sledování hotovosti ve vrátnici.
Žádné komentáře:
Okomentovat