Hledejte v chronologicky řazené databázi studijních materiálů (starší / novější příspěvky).

K dispozici budou tři druhy tratí :

- nově vybudované vysokorychlostní tratě (VRT), rychlost do 300 km/h,
- rekonstruované tratě, které mohou být pojížděny rychlostí 160 - 200 - 250 km/h,
- upravené spojovací tratě pro přípojnou dopravu.
Důležitým předpokladem je to, že tato vysokorychlostní železniční síť bude odpovídat rostoucí mezinárodní přepravě cestujících a zboží, k jejímuž rozvoji bude naopak zpětně přispívat plnou měrou. Na základě těchto úvah a předpokladů byl zpracován první návrh panevropské sítě vysokorychlostních vlaků ve spolupráci EHS a UIC. Výsledný návrh evropské železniční vysokorychlostní sítě byl oficiálně předložen na konferenci EURAILSPEED 92 v Bruselu. Cílem je vybudování uceleného evropského dopravního systému rychlé železniční dopravy na začátku 21. století.
Pokud se jedná o připojení zemí střední a východní Evropy na západoevropskou vysokorychlostní síť, byly v průběhu prací koordinovány záměry jednotlivých železnic a za nejvýznamnější jsou považována spojení:
A) ve směru západ - východ:- Berlín - Varšava - země SNS (Petrohrad, Moskva, Kyjev),
- Vídeň - Budapešť - Kyjev
- Benátky - Záhřeb - Bělehrad - Sofia (Bukurešť) - Istanbul

Žádné komentáře:

Okomentovat