Ke splnění cíle, kterým je spolehlivější fungování systému, je třeba uskutečnit určitá opatření. Tato opatření se dají rozdělit na opatření stavebně technická, opatření provozní (z hlediska zajištění provozní technologie) a v neposlední řadě i určité změny technických parametrů vozidlového parku. Ze stavebně technického hlediska se jedná o:
- samostatné jízdní dráhy (např. samostatný jízdní pás pro autobusy, samostatná kolej),
- vybudování novostavby trati nebo silniční komunikace,
- traťové nebo silniční rekonstrukce (pro zvýšení stávající rychlosti – poloměr oblouků, přechodnice atd.),
- přestavba uzlů a nástupních prostorů,
- rychlejší obrat cestujících zajištěním úrovňového výstupu a nástupu,
- vybudování širších nástupních prostorů (z hlediska shromažďování cestujících).
Do skupiny provozního opatření je možno zařadit zejména:
- zavedení zelené vlny pro vozidla veřejné osobní dopravy,
- optimalizace polohy a přemístění přestupních uzlů,
- snížení rozsahu zastavování v mezilehlých místech zastavení,
- minimalizace pobytů z provozních důvodů,
- zajištění přestupu u stejného nástupiště v železniční dopravě,
- redukce přirážek (uvážlivě, vytváří to riziko vyšší nestability jízdního řádu),
- dostatečný počet dopravních kolejí a umožnění současných vjezdů u železniční dopravy,
- na jednokolejných železničních tratích zajištění možnosti křižování ve středu časové osy.
Žádné komentáře:
Okomentovat